سال رونق تولیدTehran Customs Brokers Union

قوانین و مقررات سایت

تاسیس واحد مشاوره مالیاتی در دفتر اتحادیه حق العملکاران گمرکی ایران

به اطلاع اعضای محترم می رساند ، پیرو مباحث مطروحه در هم­اندیشی مجمع عمومی اتّحادیه؛ منتخبان و خادمان شما در هیأت مدیره، ارتقای توانمندی­های علمی و عملیاتی و نقش­ آفرینی اتّحادیه در کالبد اقتصاد کشور را وجهۀ همّت خود قرارداده­ اند. در این راستا؛ انجام فعّالیّت­های دانش­ بنیان در حوزه­ های مالی و مالیاتی اعضای محترم اتّحادیه از جمله گام­های مؤثّر و سرنوشت­ ساز به شمار می­رود. بنابراین، ایجاد بستر مناسب با هدف برخورداری از خدمات تخصّصی و کارشناسی وتحقّق این مهم موجب افزایش آگاهی اعضا در تشریح سیاست های مالی و مالیاتی واحدهای صنفی اتّحادیه و همگامی با سیاست­های کلان سازمان امور مالیاتی می­گردد. نتیجۀ این اقدام؛ کاهش هزینه های تشخیص و وصول مالیات و در نهایت بهبود مستمر عملکرد واحدهای عضو اتّحادیه وسرعت، صحّت و سهولت درمراجعات ، پیگیری ها و حل و فصل امور مالیاتی خواهد بود.
لذا؛ مرکز توسعۀ دانش حقوقی، مالی و مالیاتی در محلّ اتّحادیه برای مشاوره، با اهداف زیر در دبیرخانه اتحادیه حق العملکاران گمرکی ایران تأسیس شده و آماده ارایۀ خدمات به اعضای محترم است.

  1. مطالعه، بررسی، تهیّه و تدوین ساز وکارهای شفاف­سازی، تنظیم و تنسیق ارتباط بین اعضای اتّحادیه با سازمان امور مالیاتی به منظور ایجاد زبان مشترک، اعمال قوانین و مقرّرات جاری و تسهیل و تدقیق و تسریع در دستیابی به اهداف مشترک طرف اتّحادیه و سازمان پیش­گفته.
  2. بررسی، مطالعه، تدوین و ارایۀ الگوهای رفتار نظام­ مند مالیاتی در چارچوب قوانین، مقرّرات و حقوق مالیاتی، اصول و استانداردهای پذیرفته­ شدۀ حسابداری و حسابرسی، قوانین و مقررات پولی و مالی و سایر قوانین و رویّه­ های موضوعه و مربوط واصلاح مستمر الگوهای مورد عمل.
  3. پایش و نظارت بر حسن اجرا، تبیین، تشریح و بکارگیری الگوهای مورد اشاره در حیطه عملیات مالی اعضای اتّحادیه.
  4. مشاورۀ مالیاتی حضوری و غیر حضوری.

متقاضیان به منظور استفاده از خدمات فوق الذکر با دبیرخانه اتحادیه تماس حاصل نموده و یا روزهای چهارشنبه در ساعات اداری به محل دبیرخانه اتحادیه مراجعه فرمایند.